Tarım ve hayvancılığın başlıca problemlerinden biri pazarlama sorunu. Ne küçük aile işletmeleri ürettikleri mal ve ürünü tüketici ile buluşturabiliyor ne de tüketici bu üretilen üründen faydalanıyor. Yörelerin kendi lezzetlerini dışarıya sunamaması da hem üretimi azaltıyor hem de çiftçilere ürettiği üründen para kazandırmıyor. Bu da üretimde gerilemeye, ihraç etmeye ve dış borçlanmaya kadar götürüyor. İnovasyon ve dijital dönüşümün her alana yayılması gerektiğini söyleyen girişimci Sefa Uçar, “Yeni hayata atılan Start-Up’imiz tüccar.com.tr ile bu sorunu çözebilecek bir temel attık diyor.”

Tarım ve hayvancılığa dayalı bir Start-Up olan tüccar.com.tr, bakliyattan fide tohumuna, nakliyattan Çavuş (Elçi-Malların teslimatından sorumlu kişi) hizmeti ve tarimsal gidalar icin soguk depolara dek birçok ürün gamına sahip. En kısa sürede üreticiyle tüketiciyi ticaret kurallarını da baz alarak bir araya getiren site, güvenilir bir ticaretin önünü açıyor.

Sırf Üretmek Yetmez

Tarım ve hayvancılıkta dışa bağımlılığı bitirecek olan, inovasyonla beraber yerel üreticiye ulaşmaktır diyen Uçar, ‘Bugün Hollanda gibi küçük bir ülke tarımda Amerika ile yarışıyor, biz kaynaklarımızı doğru kullanırsak biz de yarışabiliriz’ şeklinde konuştu. Uçar sözlerine’ Türkiye’nin Doğu ve Güneydoğu meralarında yaklaşık iki Trakya büyüklüğünde bir alan boş, bu büyük bir fırsattır’ diye devam etti. İnternet sitesinden sonra tüccar uygulamasının da hayata geçtiğini belirten Uçar, ‘Sırf üretmek yetmez, ulaşılabilir olmak da üretimin püf noktası’ diye sözlerini sonlandırdı.

About Author

Leave a Reply

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir